Książki biznesowe, które warto przeczytać – ranking
Jak widać na poniższym filmiku, Will Smith powiedział kiedyś, że kluczem do życia jest bieganie i czytanie. Temat biegania w tym artykule zakończymy już tutaj, bo Will opowiedział wszystko w swoim krótkim przemówieniu. Mówił też o czytaniu, że nie ma takiego problemu, którego ktoś już kiedyś nie miał i nie napisał o nim książki. Myślę, że jest wiele prawdy w tym stwierdzeniu, o ile oczywiście nie interpretujemy go dosłownie.
Jakie książki biznesowe warto przeczytać?
Odpowiedź na to pytanie nie jest oczywista. Każdy w książkach tego typu może szukać czegoś innego, ale jest wiele tytułów uniwersalnych. Poniżej przedstawiam zestawienie 20 polecanych przeze mnie książek biznesowych i motywacyjnych, a jeszcze niżej pokrótce je opiszę i podam powody dlaczego warto do nich zajrzeć. Myślę, że co najmniej kilka z nich przypadnie Wam do gustu.
Przy czytaniu książek warto pamiętać o pewnej zasadzie ich dotyczącej. Mianowicie, jeżeli po 40 stronach książki nie znaleźliście interesującej Was treści, to najlepiej przerwać czytanie. Być może w tym momencie jest to nieodpowiednia pozycja, ale może być też tak, że to w ogóle nie jest pozycja warta przeczytania. W przypadku poniższych książek ta zasada nie powinna mieć zastosowania, ale tak ogólnie dobrze ją znać.
Książki biznesowe – ranking
Kolejność w poniższym rankingu jest przypadkowa. W rzeczywistości każda z nich jest warta przeczytania.
Książka | Autor | Cena - orientacyjna |
---|---|---|
Wolność wyboru | E.M. Goldratt, E. Goldratt-Ashlag | 80 zł |
Marketing partyzancki. Proste i niedrogie strategie pozwalające czerpać duże zyski z małej firmy. | C.J. Levinson | 55 zł |
Cztery dni z dr Demingiem | W.J. Latzko, D.M. Saunders | b/d |
CEL I Doskonałość w produkcji | E.M. Goldratt | 85 zł |
Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu. | A.J. Blikle | 40 zł |
Wywieranie wpływu na ludzi. | R. Cialdini | 35 zł |
Myślenie pytaniami | M. Adams | 25 zł |
Nowy Jednominutowy Menedżer | K. Blanchard, S. Johnson | 18 zł |
Droga Toyoty | J.K. Liker | 55 zł |
Winning znaczy zwyciężać | J. Welch, S. Welch | 35 zł |
Dobry szef, martwy szef | R. Immelman | 30 zł |
Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi | D. Carnegie | 21 zł |
Wybierz siebie. | J. Altucher | 29 zł |
Wyjście z kryzysu | W.E. Deming | 95 zł |
Łańcuch krytyczny | E.M. Goldratt | 85 zł |
Kto zabrał mój ser? | S. Johnson | 20 zł |
Błysk! Potęga przeczucia | M. Gladwell | 35 zł |
7 nawyków skutecznego działania | S.R. Covey | 28 zł |
Po pierwsze złam wszelkie zasady | M. Buckingham, C. Coffman | 43 zł |
Getting Things Done | D. Allen | 25 zł |
Wolność wyboru, E. M. Goldratt, E. Goldratt-Ashlag – kup tutaj!
Książka jest dialogiem twórcy Teorii Ograniczeń – Eliyahu Goldratta z jego córką Efrat Goldratt-Ashlag. Eliyahu za pomocą licznych przykładów przedstawia model myślenia, który stosował oraz w jaki sposób analizował rzeczywistość. Książka ta pokazuje jak za pomocą narzędzi Teorii Ograniczeń można rozwiązywać swoje problemy nie tylko w świecie biznesu, ale także w życiu codziennym, co zwiększa nasze szanse na osiągnięcie sukcesu zawodowego oraz osobistego.
Marketing partyzancki, C. J. Levinson – sprawdź cenę!
Marketing partyzancki, to książka biznesowa, która okazała się niezwykle udaną inwestycją w moim życiu. Dzięki prostym i oczywistym radom marketingowym zawartym w tej książce zwiększyłem wielokrotnie zyski z mojego dodatkowego zajęcia. Potwierdza ona zasadę mojego nauczyciela od niemieckiego z liceum, że każda złotówka zainwestowana w naukę zwraca się wielokrotnie.
Cztery dni z dr Demingiem, W.J. Latzko, D.M. Saunders
O tej książce dowiedziałem się na studiach inżynierskich na przedmiocie o zarządzaniu jakością. Nie była to niestety lektura obowiązkowa, ale moim zdaniem każdy, kto planuje pracować w firmie produkcyjnej powinien się z nią zapoznać. Książka nie jest może najnowsza, ale zawiera treści ponadczasowe i otwiera nowe spojrzenie na produkcję. Warto wspomnieć, że tytułowy dr Deming jest twórcą powszechnie znanego Total Quality Management (TQM).
CEL I Doskonałość w produkcji, E. M. Goldratt – kup tutaj!
Powieść biznesowa, która stała się światowym bestsellerem i sprzedała się w ponad 10 mln egzemplarzy. Obowiązkowa pozycja dla każdego kierownika, dyrektora i menedżera związanego z produkcją. Otwiera umysł i zmienia podejście do produkcji. Pokazuje osobom zarządzającym na czym powinni rzeczywiście się skoncentrować, żeby odnieść sukces. Tak jak wspomniałem, książka napisana w formie powieści, co powoduje, że przyjemnie się ją czyta.
Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu., A. J. Blikle – sprawdź cenę!
Andrzej Jacek Blikle, autor tej książki, przez długi czas pełnił funkcję prezesa zarządu rodzinnej firmy cukierniczej A. Blikle Sp. z o.o. Najlepiej o swojej książce opowiada sam autor na jego stronie internetowej. Warto dodać, że książka jest również dostępna bezpłatnie w formacie pdf! Więcej informacji w tym linku.
Wywieranie wpływu na ludzi, R. Cialdini – kup tutaj!
Jest to jedna z najpopularniejszych książek na wpływaniu na ludzi. Dzięki niej dowiemy się jak za pomocą prostych technik inni próbują na nas wpływać i jak się przed tym bronić. Oczywiście za pomocą tych technik my możemy wpływać także na pozostałych. Jest to świetna książka dla każdego, który musi wpływać na innych oraz przed tym wpływem bronić… czyli w zasadzie dla każdego.
Myślenie pytaniami, M. Adams – sprawdź cenę!
Autorka w swojej książce pokazuje nam jak zmienić jakość swojego życia. Zwraca nam uwagę, że za pomocą pytań, które zadajemy sobie samym, możemy łatwiej osiągać swoje cele i lepiej porozumiewać się ze współpracownikami i rodziną. Książka uczy nas, że zamiast przyjmować w głowie konkretne założenia, to warto zadawać sobie pytania, a one mogą nas doprowadzić do niespotykanych wniosków. W końcu wielkie odkrycia zaczynają się od wielkich pytań.
Nowy Jednominutowy Menedżer, K. Blanchard, S. Johnson – kup teraz!
Odświeżona wersja Jednominutowego Menedżera pozwala współczesnym czytelnikom lepiej odnaleźć w tym ponadczasowym biznesowym klasyku. Tytuł ten pozwolił osiągnąć sukces wielu ludziom, a to za sprawą ponadczasowych wartości, które w sobie zawiera. Najnowsza wersja przedstawia rację tych wartości w nowoczesnym, dynamicznym i multimedialnym świecie.
Droga Toyoty, J. K. Liker – sprawdź cenę!
Kolejny obowiązkowy tytuł dla menedżerów produkcji, a w szczególności tych związanych z Lean Manufacturing. Autor książki – profesor J. K. Liker – przez ponad dwadzieścia lat mógł swobodnie badać fabryki produkcyjne Toyoty na całym świecie i zbierać materiał do swojej książki. Pozycja ta pokazuje jak stale poprawiać efektywność procesów w firmach produkcyjnych, aby osiągać sukcesy na rynku.
Winning znaczy zwyciężać, J. Welch, S. Welch – kup teraz!
Jack Welch, autor tej książki i jeden z najsłynniejszych menedżerów świata, który w ciągu 20 lat zwiększył wartość koncernu General Electric o 400 miliardów dolarów. Suzy Welch, jego żona oraz wybitna amerykańska dziennikarka. To połączenie dało rezultat w postaci książki pełnej wartości merytorycznych, którą niezwykle lekko i dobrze się czyta. Obowiązkowa pozycja dla każdego prowadzącego własny biznes.
Dobry szef, martwy szef , R. Immelman – kliknij i sprawdź cenę!
Kolejna powieść biznesowa w naszym zestawieniu. Tym razem pokazuje ona jak jednać sobie ludzi w organizacjach, zarówno małych, jak i dużych. Zwraca uwagę na szczegóły, które umykają menedżerom w codziennej pracy. Pokazuje nam, że aby osiągać najwyższą i stabilną efektywność naszej organizacji, to musimy zbudować silny zespół oparty na podstawowych wartościach plemiennych.
Najnowsze komentarze